zepapa

zepapa

zepapa
Nekonečný výber kľučiek...
 
perez
perez | 22.12.2020 10:30

nekonečný výber znamená, že si môžeš vyberať nekonečne dlho


Michal
Michal | 22.12.2020 11:02

analytik-detailista


Xytrolin
Xytrolin | 22.12.2020 11:09

Alebo uvažujme, že podnikateľ videl dieru na trhu: všimol si nekonečne veľa dverí, pre ktoré je potrebné zákazníkom ponúknuť kľučky. Potom je tu nenulová pravdepodobnosť, že za niektorými dverami sa nachádzajú skryté rozmery, kde môže podnikateľ skladovať svoje nekonečné zásoby kľučiek... }:)


register
register | 22.12.2020 11:12

perez - ani to neplati, nakolko nemas nekonecne vela casu na vyber, napriklad v sobotu od 10 do 16 ;)
v podstate hocico, co niekde zacina nemoze byt nekonecne, kedze to ma minimalne jeden koniec - zaciatok


| 22.12.2020 11:26

Medzi lubovolnymi dvoma realnymi cislami mas nekonecne vela dalsich cisiel. Napr. medzi 0.0001 a 0.0002. Pri kluckach staci mat moznost plynuke menit odtien jednej zlozky farby a kazdou zmenou dostanes inu klucku.


perez
perez | 22.12.2020 12:17

register, ja myslim niečo na spôsob toho, čo píše noname o 11:26. Každý deň v určenom čase môžeš prísť a nekonečne sa rozhodovať o kľučke. Ak existuje limit, tak je na strane zákazníka, že napr. niekedy zomrie. Na strane predajcu môže platiť, že kým má otvorené, môžeš si vyberať nekonečne dlho. Určite to takto ten predajca myslel, viem to, tak sa so mnou už nehádajte :)


Múdrosráč
Múdrosráč | 22.12.2020 12:22

No, pozerám odborníci na všetko... Tak vám trochu odborne ukážem, čo všetko môže byť nekonečno... Ako sa hovorí,idem múdro srať:
a)Už bolo spomenuté, že medzi dvoma reálnymi číslami je nekonečne veľ čísel, ale ono to platí aj pre racionálne čísla a tých je menej než reálnych, takže nemusíme pracovať s mohutnosťou kontinua, ale stačí nám spočítateľné nekonečno, to najmenšie.
b) i keď každá možná realizácia(napr. počet kľučiek na sklade) je konečná, tak existuje možnosť pridať ďalší kúsok (v princípe existuje kľučka, ktorá na sklade nie je, ale ak by ju zákazník chcel, tak mu ju vyrobia), takže z hora počet možností obmedzený nie je. Takže nekonečne veľa možností tvaru kľučiek existuje, napr. dĺžka kľuky v mm, a zákazník si povie chcem takú a takú, tak mu ju vytvoria...
Takže matematicky možné je mať výber z nekonečného množstva kľučiek a zároveň nie je nutne kľučkami zaplniť viditeľnú časť vesmíru ich skladovaním.
c) by ma zaujímalo ako by mi pripravili kľučku s rozmerom 2x1x1cm³ (to za tú "hokejkovú" časť) krát 1x1cm²x15x 10⁹ly.(to za tú,čo sa za ňu chytá)...


perez
perez | 22.12.2020 12:23

@Xytrolin - nemusí mať nekonečné zásoby kľučiek. Stačí mať elektronickú ponuku, kde si nakonfiguruješ ľubovoľný tvar, farbu, materiál,.. (nekonečno možností) a až potom takú pre teba vyrobia ;)


register
register | 22.12.2020 13:37

jaj ludia... uz sa to zvrhava :)
perez - neboj sa, plne som pochopil co a ako si myslel. predpokladal som ze diskusia sa bude uberat tym smerom ze je nerealne mat nekonecne mnozstvo kombinacii / nekonecne mnozstvo casu a podlozi sa to argumentami. myslel som si to na zaklade toho obrazka, kedze uz hned ten samotny s tymto rozpytvavanim zacina :)

bezmenny - suhlas,
mudrosrac aj ja viem mudro srat :D :
a + b ciastocny suhlas
c - chvilu mi trvalo, kym som to pochopil. dost ma zmiatla ta 3ka a 2ka v exponente (nema to tam co robit)

preco ciastocny suhlas?
a - v podstate suhlas, ale pri vyrobe kluciek mozes zabudnut na realne cisla. obmedzuju ta velkosti atomov materialu klucky. toto je dost limitujuce pri vyrobe kluciek.

b - ked ratas aj absurdne rozmery ako ly, tak mozno aj suhlas*, ale kedze predpokladam, ze ponukaju pouzitelne klucky na dvere, tak kazdy rozmer bude konecny. a je uplne jedno akeho tvaru a farby a z akeho materialu bude, vzdy tam bude konecny pocet atomov => konecny pocet kombinacii, aj ked to bude nechutne velke cislo zapisatelne jedine s exponentom :)
a ked to zrealnis a zoberies do uvahy moznosti vyroby - parametre strojov co vyrabaju formy na odlievanie kluciek, tak to radovo klesne na cislo, ktore mozno ani nebude nutne zapisovat ako 10^x. lebo darmo ja pridem a poviem, ze chcem nejaku klucku, ktora bude mat vnutri 3781 dutin o velkosti od jedneho atomu po 1x1x1cm - taku mi nespravia => vyber nieje nekonecny

dokonca som si nie celkom isty, ze aj keby si tam nechal tie ly, tak ci by to bolo nekonecne. asi ani nie, no takto velkym cislam sa odborne hovori "pokkt" :)


tmiro
tmiro | 22.12.2020 17:30

Tie argumenty sú hlúposť, že sa to nedá
Ved nekonečné veľa kluciek odskladujes v nekonečnom priestore a nebude plný, lebo je nekonečný.
Černoch klepajuci si prstom po cele.


tmiro
tmiro | 22.12.2020 17:32

Nepoznáš ten príbeh o hotely s nekonečným počtom izieb a nekonečným počtom hostí v nich a príde autobus ktorý dovezie 1 alebo nekonečné veľa hostí a ty si schopný ich ubytovať?

Ten príbeh by mal vraj dokazovať, že že nekonečno plus nekonečno nie je väčšie ako jedno nekonečno ale rovná sa.


Xytrolin
Xytrolin | 22.12.2020 19:20

@perez:nejaky konfigurator som neuvazoval, pretoze na Bojnickej je Showroom... Predpokladam, ze tak chcu ziskat zakaznika, aby sa prisiel pozriet. Co nevylucuje, ze vzapati, po vycerpani nekonecneho poctu zhliadnutych kluciek, nepristupia ku konfiguratoru :D


register
register | 23.12.2020 07:24

Test - vyriesil si zahadu :)
len sa obavam ze druhym prispevkom z 23:56 si to pokazil. lebo nekonecno krat hocico vacsie ako 0 je zasa len nekonecno :) i ked pojem nekonecne maly... neviem. je to asi viac ako 0. tu ale niesom doma, mohol by sa k tomu vyjadrit nejaky matematik.


macska
macska | 24.12.2020 15:46

1. Múdrosráč: "Takže matematicky možné je..." - ale toto je reálny svet, nie matematický

2. aj mňa podobné výroky rozčuľujú, hoci "nekonečné volania"


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryĹĄZatvorit reklamu
loader